Geopolityka.org Geopolityka.org
94
BLOG

Szachowa dyplomacja

Geopolityka.org Geopolityka.org Polityka Obserwuj notkę 0

ECAG

Spotkałem się z wewnętrzną opozycją syryjską. Powiedzieli mi, że całkowicie popierają plan Kofi Annana, chcą usiąść do stołu negocjacyjnego. Podkreślili też, że cieszą się z odbywającego się dialogu, ale nie wiedzą kim jest zewnętrzna opozycja: „Nie znamy się z nią. Oni mieszkają w Paryżu i Londynie, naradzają się gdzieś daleko, a my mieszkamy tutaj, to nas dotyka reżim, a nie ich” – powiedział w wywiadzie dla BBC szef Międzynarodowej Federacji Szachowej Kirsan Ilumżynow.

BBC:Jakie są Twoje wrażenia z Damaszku? Jaki tam panuje w tej chwili nastrój? 

K.I.:Spędziłem tam dwa dni, jeździłem sam, bez ochrony. Jadłem obiady w restauracji, rozmawiałem z ludźmi na rynku, spotykałem się ze wszystkimi. Wszędzie na mieście było mnóstwo plakatów przedwyborczych - pamiętajmy, że 7 maja mają odbyć się tam wybory parlamentarne. Damaszek wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Nastrój mieszkańców jest mniej więcej taki: po Syrię wyciągnęły ręce kraje sponsorujące islamistów. Wymienia się z nazwy Arabię Saudyjską, Katar, kraje zachodnie. Mieszkańcy w ostrych słowach potępiają Hillary Clinton, mówią, ze mają dość tej niewypowiedzianej wojny przeciwko Syrii. Prości ludzie co mówią? Gdyby Zachód i niektóre państwa arabskie nie pomagały opozycji przez dostawę pieniędzy i broni, już dawno sytuacja uspokoiłaby się.

Wiecej: http://www.geopolityka.org/syria-2012/1450-szachowa-dyplomacja

Na portalu umieszczamy różne komentarze, analizy i materiały dotyczące stosunków międzynarodowych, geopolityki i relacji między mocarstwami.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka